Nya dag, nytt jag

I måndags kom Carl, idag åkte han igen. I 1 ½ ynka dagar fick Tyra umgås med sin pappa och jag med min tonårs pojkvän. Vi kommer inte att ses på närmare 2 veckor, det blir långa glapp när den ena har ärenden i Sverige och en annan jobbar i princip hela tiden m.m. Undrar när vi ska få vara en familj, jag är ganska trött på att inte vara det.

Livet förändras ständigt på olika vis. Saker som sker privat och saker man kan outa inför alla kända och okända som läser bloggen. En av sakerna är att jag den senaste tiden ägnat dagar och pengar på att blondera mig. Det blev i slutändan ett 3 dagars projekt och 4 färgningar och jag är “nöjd”. Nu har jag en färg jag kan leva med, visa mig ute med och framför allt visa inför frisören som om några dagar ska få ett besök. Sist jag var hos frissan var för över 1 ½ år sedan och nu är det så slitet så en rejäl kapning måste ske! Så förhoppningsvis får jag en tid redan i morgon hos någon här i stan. Innan dess så visar jag inte upp mig =P

Måste säga att jag är en hyfsad hobby frisör, det kanske var det jag skulle blivit under gymnasietiden (??). Istället för att punga up över 3000 kr på blondering så fick jag det för ca 300, det är verkligen en vinnvinn! Det gäller att veta vilka produkter man ska använda och hur, något man lär sig när man färgat håret en miljon gånger som jag!

Yesyes!

Imorgon ska jag förändra mig ett snäpp till. Mina naglar ska få sig ett lyft och detta ska göras hos tvillingarnas kusin för endast 250 :- vilket jag tycker är ett mycket bra pris för en förlängning. Kul ska det bli, jag har varit den samma alldeles för länge nu alltså, förändring är ett måste!

Nu ska jag förändra status trött genom att sova, hoppas på status pigg i morgon!

(önskar att jag kunde slänga in en fettsugning under Sverige vistelsen också…)

Kommentarer
Postat av: Madde

gud va härligt att fixa naglarna! har gjort det en gång, och man känner sig så "chic" på nåt sätt, även om man går runt i mjukisar hemma... det borde vara en rättighet ffs!! ;)

2010-03-03 @ 22:36:36
URL: http://madelajjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0