Tillbaka i stan!

Nu är vi tillbaka från skogen, till framtiden skulle man kunna säga nästan! Vattentoalett INNE är något väldigt underskattat, i alla fall när man är ensam med barn och har diarré! (då är alltså inte mulltoa 50 steg bort helt ok)

Vi har haft det jättemysigt i stuga. Bara leva som vi själva velat, rutiner som lags om till det bättre, alltså sånt vi tappat när vi åkt bort är tillbaka! Och det ska ingen få ändra på...(eller hur). Tyra har fått promenera ute massor och "hoppa" i vattenpölar. Något som jag la märket till var att det visst ligger i barns natur att gilla pinnar, stenar och lera. Lera var visst mmm, namnnam! och pinnar var något man såklaaart skulle gå och vifta med och stenar ska kastas och stoppas i munnen!

Jag måste då säga att det är härligt med vår, ja för nu kommer den faktiskt det märks! Varje dag i stugan blev det mindre och mindre snö över allt! Detta uppskattas inte bara av mig utan av Tyra också som slipper alla tjocka kläder, vantar och sitta i vagnen hela tiden! Jag menar hur lätt är det att vara pytteliten i en stor overall och pulsera i all den snön som varit!? Heja våren och utelek! I veckan ska vi köpa hink och spade!

Här kommer det en bild och video bomb också på det vi ägnat oss i veckan/helgen. Min lillebror kom ut i helgen och gjorde oss sälle, det är han som är med på filmen.

måndags; Carl var här och Tyra fick äntligen mysa med sin pappa

 

Två slörövar

 

en indian och två indian

 


Sovbebis


Tyra slaskar med vatten, hon har lärt sig att "hoppa" också =)

 

Jag tror Tyra vill gunga mer...haha!

 

Tyras liggdel stod i tugan och den var mycket roligare nu än när hon var liten, nu skulle hon minnsan "nana" i den!

Och tillslut min lilla monster lejon, raaarrr!


Kommentarer
Postat av: Karin & Märta!

Hahaha. GOONGA!

Så jäkla sött.

2010-03-22 @ 13:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0