Ja, vi elsker dette landet...!

Igår var det 17 maj, Norges nationaldag (aka äta hur mycket korv och glass man vill dagen)!

Vi firade inte så värst mycket, faktiskt inget alls. Vi (jag, Carl, Tyra, Lasse och Birgitta) traskade runt på Oslos gator och kikade på tåget, kungafamiljen och massor med människor! Jag har aldrig sett så många folk samtidigt förut, i alla fall inte så många människor i folkdräkt! Snacka om att norrmännen vet hur man firar sin nationaldag om man jämför med oss fisiga svenskar! Ja, det gör mig stolt att vara norsk faktiskt, tänk om jag ändå ägde en folkdräkt också!

I ca 3 timmar knallade (trängdes) vi runt på stan och det räckte gott och väl! Tyra fick sig en Mimmi Pigg ballong (hon kallar den Mussje ballån, det är ju nästan musse fast med rosett), jag och Carl fick oss varsitt godissnöre! Vi blev även bjudna på lunch, och det är alltid uppskattat! Vid 3 tiden skilldes vi åt. Carls pappa och Birgitta åkte tillbaka till sitt i Eskilstuna och jag  + familjen åkte hem till oss.

Väl hemma slängde jag av mig skorna och placerade mitt arsle på en stol ute i trädgården. Carl gjorde det samma, fast han med ett glas rött i handen, snacka om att jag blev avis. Tyra knallade runt som en tok och tiggde godis mest hela tiden, vi är ganska köpta jag och Carl så visst fick hon sig en och annan bit! Men vad gör det? Det var ju ändå 17 maj!



massor med norrmän och norskor!


Ja, så bra är min zoom....
Detta är i alla fall en del av kungafamiljen som står och vinkar! HEJHEJ!

 
här står det massor med skolbarn som ska tåga och spela
och Tyra med sin "Mussje ballån"

 
jag har en gäsp i handen, Carl har ett glas rött...brevid

 
ha! mina bästisar är så nördiga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0