Tyra bjöd mig på "en dagens"

Vi är tillbaka i Oslo igen. Med blandade känslor faktiskt. Jag har kommit till en punkt där det mesta faktiskt känns sådär med att vara här, av många anledningar. Det ända som liksom "lockar" eller vad man ska säga är ju självklart att Carl är här, vårt hem och att Hanna finns här. Allt annat känns sådär om jag ska vara ärlig, jag vill mest här ifrån NU! Men det dröjer ett tag till, tyvärr.

Vi åkte tåg hem som vanligt igår kväll. Tågresan gick riktigt bra, Tyra bjöd till och med mig på "en dagens"... Ja, en dagens frukost, lunch, middag och kvällsmat + massor med småätande där emellan. Jag syftar helt enkelt på en kräkfest utan dess like!
Nja, jag kanske överdriver nu. Hon kräktes egentligen bara 3ggr på raken men då kom verkligen dagens upp. KUL, inte så.
Man måste ju i alla fall tacka gud för att det finns en del hjälpsamma människor på vår jord, annars hade hela kalaset blivet mycket svårare att ta tag i än vad det blev. I vilket fall så tvättade vi oss med våtservetter och bytte kläder, och sedan hände det inte så mycket mer. Vi kom hem och Tyra var i säng runt halv 12!

Idag har vi inte gjort mycket alls. Packat upp, tvättat kalaskläderna från igår och gråtit i omgångar. Jag har en sån sjuk gråtdag och har känt det bränna bakom ögongloberna mest hela dagen, Tyra har bara kommit in i en riktigt trotsig period och gråter mest för allt som inte blir som hon vill. Min bästis började i alla fall "städa" i ordning det första hon gjorde imorse, så nu är allt som det ska vara i hennes rum (nej, hela lägenheten) igen!


en dagens någon?


"städastäda varje fredag..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0