...konstigaste dagen på länge!

Hua vilken dag! Det kan vara den konstigaste dagen på länge! Det har hänt massor och ingenting, helt knäppt!

Allt började med att Tyra vaknade kl 4, hon låg och ålade i vår säng till 5 och sedan fick jag nog. Jag stod inte ut med sparkande på väggen, kiss+bajsblöja och Carls äggmökar. Ja, jag låg i mitten av denna odör av päckel! Så jag och Tyra knallade upp, bytte blöja och la oss igen. Jag vet inte om hon somnade men ända till 10 i 6 låg som blixtstilla.
I vilket fall, vi gick upp igen. Musse på tven och vällingflaskan i handen. Ticktacktick! Klockan blir halv 8, då är det "riktig" frukost för oss båda och jag drar upp persiennerna. Det första jag ser är snö! SNÖÖÖ I tell you! Det är ju maj nu! 

Morgonen gick och Tyra blev tröttare tidigare än vanligt idag (inte konstigt!) så vi la oss igen runt kl 9. Vi sov till 11, käkade lunch och sedan busade vi hela familjen. Carl började nämligen inte för ens kl 2 idag! Ännu mera ticktacktick och Carl gick till jobbet. Ensamma kvar som vanligt och verkligen instängda. Idag gick det inte att gå ut, eller snarare jag vägrar i blask och snö väder, speciellt med tanke på mina trasiga skor!

Vi kör det lite kortfattat från här;

* Fick början till migrän
* Tyra stod och grät tills och plötsligt blev en hög på golvet (närmaste svimmandet hittills)
* Badning i brist på annat att göra
* Packa inför flytten
* Tyra älskar fiskpinnar
* Vi kastar och sparkar boll i 40 min
* Äter en glass
* Vi myser i sängen
* Fantoranden börjar, jag städar
* Tyra somnar

Nu sitter jag här och tänker på vad jag ska äta för kvällsmat. Det hade suttit fint med en pizza eller sushi! Helst av allt skulle jag vilja ta två starka sömntabletter och somna NU!

Tjing!


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0