3 heliga timmar

Tyra är lämnad på förskolan, hon skuttade in idag och sa inte ens hej då! Jag som trodde det skulle bli svårt efter ett långt höstlov och att ha fått en lillasyster, men icke! Undrar vem som är lyckligast jag eller hon!?

Nu ska jag försöka mig på någon form av städning hemma. Det förväntas visst saker (i smyg) av mig när jag går hemma ensam, det är någon som kommer ha en något bitter framtoning senare i eftermiddag om inget är gjort, och nej det är inte Tyra.

Jag har ca 3 timmar på mig att fixa och på det borde man hinna det mesta som behöver göras men jag hinner inget. Jo, jag hinner väl men jag skiter i att göra det. De 3 timmarna jag har för mig själv, utan stort barn och man är vekligen heliga. Det sista jag vill är att städa och göra i ordning. Jag vill hellre löta vid TVen, äta försen frukost och mysa med Lilly. Men plikten kallar nog idag ändå. Lägenheten ser nämligen ut som ett slagfält för min kära sambo ännu en gång bestämmt sig för att möblera om och flytta runt i lägenheten (det är typ sjuttielfte gången nu!) och för att pappa vär här igår  och lassade av massor med saker jag haft kvar på deras vind, grejer överallt!


Lilly tar det lilla lugna i alla fall, pyamas fortfarande!


Kommentarer
Postat av: Lulu

Ja, man får passa på att njuta av det lilla lugnet när det väl kommer. Förstår att det är sällsynt i barnfamiljer.

Vilken liten sötis hon är.

2010-11-10 @ 13:32:37
URL: http://luluscastle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0