Hon hinner bli tjock!

Nja, Lilly växer väl inte så det knakar direkt, jo på längden men inte på tjockleken. 1 cm i veckan blir det på längden men inte mer än 100 gram i veckan i vikt, och helst vill dem att bebisar ska gå upp 150 gram i veckan

Jag behöver visst inte bry mig om det säger vår BVC-sköterska men det gör jag självklart ändå (i och med att det varit sånt tjöt om Tyras storlek!). Det är egentligen dumt att jag bryr mig, Lilly är nämligen en jättenöjd bebis och skriker bara vissa kvällar, typ när hon inte bajsat på 3-4 dagar och visst jag hade också skrikit om jag inte bajsat på 4 dagar! (kolik kan vi utesluta förresten!!) Och sedan så äter hon ju faktiskt inte på natten heller, hur mycket jag än försökt! Nej, hon vill sova och det vore väl dumt att försöka med något annat egentligen?

Hon väger nu i alla fall 4010 kg och är 54,2 lång. Jag tycker själv att 4 kg är ganska mycket eller kanske mer ganska lagom. Varför ska hon behöva väga mer nu egentligen? Hon har ju tid att bli tjock på sen. Typ när hon blir tonåring, brås hon på mig så kommer hon bli skitmullig när hon inser att hon inte alls längre kan äta 1 påse chips om dagen utan att gå upp i vikt.


Kommentarer
Postat av: Annie

Hah, hon är inte ens uppe i vad Nomi vägde när hon föddes..;)

2010-11-23 @ 11:38:25
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det är så typiskt dom att bry sig... Så länge man har det bra och trivs och är glad så är det ju inget att bry sig med. Om det inte går neråt i stället... Nu börjar hon likna Tyra ju :-)

2010-11-23 @ 14:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0