+ 11

Det är på riktigt när man vaknar av att det gör ont, eller hur var det?

Alla säger att "man vet när det är dags" då är det i min bok dags nu, dags att förbereda sig på att föda, dags att gå hemma och "pina sig" tills jag får komma till förlossningen, dags att kolla klockan vad 5-6:te min och härda ut de jobbiga 30 första sekunderna innan de 30 sista sekunderna som jag fattat att jag ska andas och slappna av!

Jo det är sant, sedan ca. 4 imorse har det hållt på och det kommer bara kraftigare förvärkar (för det är det va?!) för varje timma som går. Jag önskar så innerligt att det inte stannar av, för fortsätter det så här kanske får komma in i eftermiddag eller kväll, eller?!

SVARA MIG, jag vill ha en expert här (jag tror många glömmer att detta faktiskt är min första gång)


Kommentarer
Postat av: Karin & Märta

Nu jäklar! Hur ofta kommer värkarna? HEJJA HEJJA! <3

2010-10-27 @ 09:04:56
Postat av: Nikki

På sätt och vis är det ju min första gång också, har ju aldrig haft värkar hemma och behövt klocka osv.. men idag när jag vaknade vid 7 tiden så började jag få ont på ett HELT annat sätt än de andra förvärkarna. (nu kommer det säkert stanna av bara för att jag pratar om det) jag har (för)värkar med 5-6 minuters mellanrum som håller i sig ungefär 1 min. men jag vågar inte tänka att nu är det på riktigt för med min vanliga tur så är det säkert inte det, utan det kommer avta.



jag kan inte svara på dina frågor då jag inte är expert, men jag hoppas att det är på riktigt för dig (och för mig). och lycka till om det händer grejer idag :D

2010-10-27 @ 09:12:13
URL: http://nikkilili.blogg.se/
Postat av: Anna

Wiieee! Hoppas Hoppas! <3

2010-10-27 @ 11:29:58
URL: http://fikasugen.blogg.se/
Postat av: Josefina

Spännande Anki! :) Jag har ju bara fött ett barn men för mig satte det igång med ett "knäpp" i magen sen kom det värkar med 1-2 minuters mellanrum på direkten, vi åkte in efter en timme typ (för det där med fostervattnet duvet) och då var det ½-1 minut mellan, fast jag var bara öppen 2 cm. Hade innan värkarna haft molvärk av och till ett par dagar om jag minns rätt. Men alla är ju olika och kanske inte får så intensivt som jag hade. Spännande, spännande! Massa lycka till nu, och kom ihåg det där med jättebindorna på förlossningen ;) Kram!

2010-10-27 @ 11:31:21
URL: http://sockiplast.blogspot.com
Postat av: Sara

Lycka till Anki :) kör hårt :P



Ja vikarierade förresten på Tyras avdelning idag, vilken fin å härlig tjej du har:)

2010-10-27 @ 20:50:22
URL: http://monch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0