4 dagar kvar!

Inget händer, fast det är den 13:de imorgon och studenten som trodde att det skulle komma bebis då. Ja, jag vet det var ju bara något hon sa för att vara snäll, men ändå! Hoppas på att det börjar hända lite saker i morgon på kvällen så bebisen kommer den 14:de dåå´råå!

Idag ringde min Aurora-BM och kollade av lite med mig. Vi pratade om mina förlossningstankar vi samlat ihop i min journal som finns uppe på förlossningen. Allt kändes bra och det var inget hon hade missat. Dem är berädda på att jag kommer och det känns skitbra!

Idag har jag börjar packa BB-väskan så smått. Bebisens och mina kläder är ner packade (okej, inte mina mjukisar dem hänger på tork!). Nu är det bara resten kvar. Lite svårt att packa typ necessären oså, man använder ju allt i vardagen. Men jag antar att innan jag ens kommer få åka upp så har jag god tid på mig att packa det sista, bara man har allt på plats liksom

Jag har även ägnat kvällen till storkok! Nappar, nappflaskor och bröstpump är nu steriliserade och klara för användning. Måste bara köpa sugnappar till nappflaskorna så vi kan använda dem, haha! Ersättning ska också inhandlas lika så amningsinlägg (KOM IHÅG!!) sedan har vi resten hemma. Krämer, oljor, våtservetter och blöjor.

Carl, han får förresten packa sin egna BB-väska. Han kommer ändå inte få plats med sina saker i min och han kanske inte ens får stanna på BB, det är ju i mån av plats!


min krysslista


bebiskläder
pyamas x2, sockar x2, mössa x2, byxa och body att åka hem i
ja, och även en overall som inte fick vara med på bilden!


Kommentarer
Postat av: Josefina

Åh, så spännande Anki! :) Vi köpte sugnappar på Apoteket på sjukhuset när vi skulle åka hem. Två-pack. Smidigt! Trodde väl att jag skulle amma först, men hade köpt hem ersättning och flaskor också, men fel storlek på dinapparna.

Sen tänkte jag dela med mig av ett bra tips! Lite äckligt kanske, men bra att veta. På förlossningen får man stora bindor (värsta blöjan!), dessa är jättebra för man blöder massa efteråt. På bb däremot finns det bara en mindre variant, de vill inte att man ska använde den stora av nån anledning... Men jag fick tipset av en som fick barn en vecka före mig att smuggla med sig av den stora blöjan från förlossningen (de ligger i ett skåp i rummet), vilket jag gjorde och det är jag glad för! Lite halvkriminellt sådär, men skönt att slippa oroa sig för blod i brallan och sånt :)

2010-10-13 @ 08:55:19
URL: http://sockiplast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0