+ 4

Imorse trodde jag seriöst att det var dax! I en timma låg jag med onda förvärkar/sammandragningar (känns ju fan som det är samma sak när folk berättar och man läser i böcker!). Väckte nästan till och med Carl för att säga att "Jag tror det är dags nu". Men i samma stund som Tyra ropade sitt första "MAMMAAAA" för morgonen så stoppade det och jag blev olycklig!

Min bästa Hanna kommenterade igår och sa "Det var nån som sa till mig att bebisar som tar lång tid på sig ofta tar det mer lugnt när dom väl är ute också". Jag har tänk endel på det och plötligt känns det ganska okej att hon segar. Tänk om det är så! Tyra blev ju liksom ryckt ut ur magen mer eller mindre och hon är ju lika vild som ett lejon. Då kanske denna lilla tjej är seg, lugn och trött som en sköldpadda... typ? Jag lever på hoppet!
Fast... det mesta av hoppet vill ju att bebisen ska komma.


igår hos a&j, en svullen tjockis


Kommentarer
Postat av: Annie

Ledsen att göra dig besviken men det verkar vara en myt, Nomi är lite som en berg&dalbana och hon kom ju på BF+9.. Haha!

2010-10-20 @ 20:14:17
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Postat av: Josefina

Läste just din kommentar. Det är nog lite så att folk inte testar för "men sånt tycker väl inte barn om"-tänket, knepigt, vad äter ungar i andra länder tror de då? Geggiget liggar Stina dock, sås är mums, men det är väl individen där, alla är olika fast de är så små, härligt! :)

Jo, anledningen till att vi fick komma på undersökning på förlossningen så tidigt var att vi hade en tid hos bm 20/10 och jag berättade som det var att jag kände mindre fosterrörelser än innan, Stina var likt din väldigt livlig i magen fram tills nån dag innan. Jag liksom kände på mig att nåt var... inte fel, men annorlunda. Bm tog mig på största allvar och fixade en tid senare samma dag på förlossningen för ultraljud, tydligen har de bättre apparater där. Efter två olika läkare som grävde runt där inne och kollade ultraljud under såndär jobbig tystnad fick vi veta att det var väldigt lite fostervatten kvar, så vi fick därför en tid för igångsättning morgonen efter. Men tjejen ville annat och som jag skrev innan satte värkarna igång av sig själv 22 samma kväll. Så det var därför, men mår man själv och bebis bra gör de ju inte nåt, en kompis till mig gick 20 dagar över, det måste ju vara drygt!

2010-10-20 @ 20:15:54
URL: http://sockiplast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0