Sovmorgon...lite senare

Så vad är en sovmorgon? Säkert bara långtråkig och...tråkig...och alldeles underbar!

Det började med att jag väckte min (klubbade säl till) sambo, sedan ska man även lyckas få upp honom, det i sin tur gjorde ju att jag hann vakna till liv 100 ggr om. Carl gick upp och stängde min dörr, ca 20 min senare ringde telefonen, det var min pappa och han insisterade på att få prata med mig. Han sa inget viktigt ens. När Carl var inne med telefonen fick Tyra syn på att jag inte alls sov och då ville hon såklart prata, mysa och läsa böcker. Medan Tyra och jag läste passade Carl på att leta kläder (ja jag förstår väl det, man måste få klä sig!) och stryka. Fram och tillbaka med man och barn i sovrummet.

15 min innan dem skulle gå kommer Carl in med en knapp som lossnat från en kavaj han säger att jag måste sy. Jag inser mig då besegrad och helt och hållet snuvad på min efterlängtade sovmorgon. Det slutar med att jag syr, klär på Tyra yttekläderna och sätter iordning henne i vagnen så dem ska hinna gå i tid till skolan.

Jag tar igen sovmorgonen vid 9 när jag får en riktig sömndimp!


min 2 går till skolan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0