Mors ros

Förra året på morsdag fick min mamma rosor av mig. Inga snittrosor utan 2 små "buskar" som hon haft i krukor i köksfönstret ute i stugan. Buskarna knoppade och blommade ungefär hela förra året och buskarna har hållit sig gröna och fina ända tills morsdag i år.

Varför all denna onödig fakta? Jo, i sommars mer eller mindre tvingade jag min mamma att plantera ut i alla fall den ena busken, för att tanten jag köpte dem av sa att dem skulle klara sig ute. Och mycket riktigt! Nu har busken som hon planterat blommat! En liten fin rosa ros hittade vi på busken i helgen.

Det är härligt att kunna bidra med något så fint och vackert ute i vår redan vackra natur!

 
busken är inte stor, men den blommar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0