Opigg mamma!

Gåttgåttgått och stressat har jag gjort idag!

När jag trillade in på förskolan för att hämta Tyra så tittade en av pedagogerna på mig och frågade;

" - Har du stressat, du ser stressad ut!?"
" - JAAAAH, flämtade jag"
" - Men det är inte meningen att du ska behöva stressa hit, du ska ta det lugnt!"
" - Men aaa, jag vill ju inte komma sent..."
" - Men det är viktigare att inte sterssa!"

Det kallar jag omtanke faktiskt! Jag ville verkligen inte komma sent. Tyra hade varit där 1 timma längre än "normalt" och 2 timmar längre på eftermiddagen än vanligt! (Ja, egentligen sin vanliga tid 9-2 men så har vi ändrat tider så hon har 8-12 fast idag så kom hon ju 9 och gick til 2 fast...jaja! hoppas ni fattar). För övrigt så hade dagen gått jättebra idag. Det vill säga att hon varit glad mer än ledsen/förbannad. Det gör mig nöjd!

Aurora-samtalet var toppenbra idag! Jag fick till och med besöka de lediga förlossningssalarna och har fått en guidening på allt som finns i rummen. Vi skrev ett önske/förväntas brev inför förlossningen som dem har där uppe. Alla punkter jag vill ha med och lite annat som kommer göra det lite "smidigare" för mig under förlossningen står i brevet. Jag kan ärligt säga att det nu inte känns så långt borta som innan detta med att föda vaginalt, fast helt ärligt så hade jag ju föredragit snitt vilken dag som helst!

Nu ska jag snart slå mig ner i soffan, eller kanske till och med sängen! Nej sängen får vänta jag ska vara lite social mot min bror som sover här i natt.

Tjarå, och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0