Pigg mamma!

Sovmorgon till 5 över halv 7. Ja, 5 över halv 7! De 5 minutrarna är väldigt viktiga. Jag hann till och med gå upp innan Tyra, fixa iordning för henne i vardagsrummer med kuddar och mystäcket, fixa välling och klä på mig! Det är ovanligt här annars, tror det hänt en gång tidigare eller nåt. Måste bara säga att det är så skönt att för en gångskull få vakna utvilad och pigg!

Snart blir det förskolan. Min "odagis" tjej har verkligen blandade känslor inför detta med förskolan idag. Ena stunden är det helt lugnt, "ja, kolan! mamma komma nart!" "Tyja gunga, leka banen, åka juschkana" "mamma dokon, mamma komma nart" till "neeej, inte kolan" "mamma lämma Tyja, neeej". Buhu, att hon inte bara kan vara glad över att få vara och härja som en lite ligist! 

Anledningen till att hon säger "mamma dokon" är för att jag sagt att jag ska till doktorn idag, det är nästan sant. Idag blir det mitt andra Aurora-samtal uppe på förlossningen. Vi ska skriva ett gemensamt "förlossningsbrev" eller snarare en guide om hur jag tänkte och känner.

Oj, nu fick vi brottom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0