Min pappa är oslagbar!

Min underbara pappa kom hit och målade idag som var avtalt från förra veckan, fast han är sjuk!

Hela målarpasset tog slut strax efter 10 i kväll och då var han klar med hela köket (tak, väggar, lister mm.) och listerna i hallen! Och inte nog med det, hör på denna! När han målat klart hela köket lägger han sig på knä och skurar hela mitt köksgolv! Allt för bara mig, för att jag inte kan utan att dagen efter ligga i fosterställning och gråta, för att jag någon gång ska få tänka på annat och för att jag ska få lugn i själen! Min pappa är en ängel, eller snarare mannen som alla män borde vilja vara som, en riktig idol!

I veckan kommer han aaantagligen tillbaka och tar resten av lägenhetens lister om jag inte gör det. Har jag gjort det så ska han skura golv eller göra annat som jag behöver hjälp med!

Tack vare min pappa har jag nu en nymålad lägenhet (endast bebisrum kvar, det får vänta hon kommer ju ändå sova i vaggan hos oss det första) och kan äntligen städa av ordentligt! Jag kan göra i ordning mitt hem och ha det klart innan bebisen kommer!

Hur ska jag någonsin kunna visa honom min tacksamhet? det är en fråga som jag får klura på ett tag!

Förresten hade vi tvättdag idag. Jag är nästan klar med ett av mina mål innan bebisen kommer, ha tävttat täcken och kuddar, tvättat babysittertyget och andra stor textilier!


en målar pappa/morfar och kex bebis i tvätt outfit!


Kommentarer
Postat av: Jenny Haidarian

Jag har alltid tyckt att din pappa varit snäll :)

2010-09-07 @ 05:32:27
URL: http://jennyhaidarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0