v. snart

40 dagar kvar!

Jag har bestämt att efter nästa vecka kan bebisen komma. Då tycker jag att det har gått lagom med tid. Det är inte det att jag tröttnat men jag vill liksom bara ha lilla bebisen här och kunna umgås med Tyra som en vanlig människa och inte som en handikappad val. Jag hade ändå liksom "väntat" mig 2 veckor före BF så varför då inte 3 veckor innan det?

Hon grejar mest hela tiden i magen, mjuka rörelser och inget våldsamt som tur är! Jag vet fortfarande inte vad som är upp och ner. Hon rör sig så mycket och ibland känner jag hur hela hon tar sig runt (ja jag vet, hur möjligt är det att hon tittar ut om redan 1 ½ vecka? inte så!).

Jag försöker på något vis förbereda mig på förlossningen. Det går skitdåligt. Hur ska jag kunna föreställa mig en sak eller ens tänka mig in i en grej som jag aldig sett mig själv göra? Det kanske är bäst att inte tänka alls? Vad ska man tänka på? Hur ska man förbereda sig? Jag vet verkligen inget, eller jo jag vill ha knark!

Förresten, jag antar att jag börjat känna av sammandragningar/förvärkar, speciellt när jag går för mycket och stressar. Inget direkt som stör mig, borde det det?. Jag menar, vad skulle det annars kunna vara, en fis på tvären så ofta?


vad är det?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det enda du kan förbereda dej på är att det kommer gå bra. Det kommer göra ont, men din kropp kommer klara det!! Jag trodde att det skulle vara mycket värre än vad det var. Du kommer känna dej som världens bästa när lillan ligger på ditt bröst. Önskar dej all lycka! Styrkekramar till dej :)

2010-09-06 @ 10:12:50
URL: http://krakunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0