Påsk

Påsken har inneburit lite olika aktiviteter för oss i vår familj. Men inget som är direkt vårt att ta upp här. Har förstått att mitt festande stör en del vilket är konstigt när det endast är mina hjärnceller som tar stryk och ingen annans! Men att Carl går ute i princip lika mycket (eller lite?) och stanna ute dubbelt så sent, nej det är det ingen som kommenterar. Antar att det är för han är man och inte det förväntas lite mycket av honom. Synd egentligen att folk i allmänhet tycker så om pojkar/män/pappor.  

Påskafton firade vi hos Carls faster i Stenungsund. Vi kom tidig eftermiddag på påskafton och åkte tidigkväll idag (påskdagen). Mycket folk och mycket spring, men ändå relativt lugnt. Jag spenderade i princip hela dessa dagar ute vilket har resulterat i lite bränna, bonna-bränna. Men det är härligt att se att kroppen tar till sig av solen. All påskmat har resulterat i surauppstötningar vilket är mindre kul (för mycket sill, men det är ju så gott!). Jag saknar personligen lam under påsken. Det är inget som serveras då de flesta är veggomarsipaner i Carls släkt. Nästa påsk vill jag vara hos mina föräldrar så jag kan få äta lamm, köööööt!

Vi har haft det mycket trevligt och den som haft roligast av oss alla 4 är nog Tyra. Hon har sprungit ute i nästan 2 hela dagar och fått äta obegränsat med godis, en barns dröm eller hur?



Kommentarer
Postat av: Jenny

Mer bira åt alla mammor! Tack för en trevlig påsk (:

2011-04-24 @ 23:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0