+

Något som har hållits lite hemligt ska jag avslöja för er nu. Vi har plussat på familjeantalet och blivit med katt. Vi har länge diskuterat detta och jag vill gärna ha djur runt om mig, och jag vill även att barnen ska ha det. Mina krav har varit ganska hårda. Vuxen, raskatt (alltså inte bonnkatt!), helst steriliserad/kastrerad, van vid liv och rörelse och inte för dyr. Och med för dyr menar jag ett pris över 1000 :- eller om jag ska vara ärlig så är nog inte för dyrt över 500:-. Det kändes omöjligt där ett tag när vi kikade på Blocket efter katter som behövde nya hem. Inget riktigt passade. Men ibland så slår ödet till. Jag och Carl var på en liten (väldigt liten) fest och så kommer en granne ner och det första hon utbrister är "- Är det någon som vill ha en katt!?". Jag och Carl tittar på varandra och utbrister JA! Vi följde med tjejen upp till sin lägenhet där det springer 4 fina vuxna katter! Vilken av dem är aktuella var min första tanke. Alla var så fina, jag kunde tänkt mig vilken som helst!



Det blev i vilket fall katten ni ser ovan. Lisa heter hon nu mera och är en hittekatt som är steriliserad, vuxen, raskatt (i alla fall till hälften), van vid liv och rörelse och var inte för dyr. Nej faktiskt så var hon snorbillig! En 5:a gav vi för denna fina dam. Bara en symbolisk summa till tjejen (Ella) som driver lite av ett eget jourhem för katter (eller djur i allmänhet). Och tänk va! Vi har inte bara fått en katt, utan en vän. Ella är en kanon tjej!


Kommentarer
Postat av: Nikki

söta filurer på bilden :)

2011-08-14 @ 14:52:46
URL: http://nikkilili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0