Det eviga stöket

09:01 startade jag dammsugaren. Jag har minst sagt respekt för mina grannar, eller hur!? Annat har dem. Till 01:18 var det dunkadunka i trapphuset och barnen som är febriga stördes endel. Men klagar jag? Nope! Klart ungdommarna ska få ha det kul!? (Min lillebror som sov här i natt var nere i trapphuset av okändanledning och sa att det hängde trosor på dörren, låg kondomer utanför och att det stod massor av skor i trappen...!?!?!)
Sedan dess, alltså sedan strax (väldigt strax) efter 9 har jag städat. Så känns det i alla fall. Egentligen har jag "bara" diskat, städat Tyras toa, damsugit (lite!) och tvättat en maskin med tvätt. Okej, jag la in i maskinen och tryckte på start. Men ändå har jag inte suttit ner för ens nu. I samma takt som jag plokat undan stök, har barnen plokat fram. Jag förstår inte hur de lyckas göra det så snabbt. Jag antar att det är för dem är 2 och jag bara är 1.
Nu blir det inget plockande mer i dag i vart fall. Snart börjar tvättiden och alla lakan ska äntligen få bli rena!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0