25 år sedan mamma var 25

I helgen var det 50-års kalas. Det var min kära mamma som fyllde i lördags. Jag, barnen och Carl åkte ut till skogen runt lunch sedan tog han med sin barnen hem på kvällen. Varken jag eller Carl ville att barnen skulle visas bland massor av fulla personer, jag menar det var 50-års fest med finnar, det var oundvikligt att det skulle vara en nykter kväll!

Hur som haver så var det fantastiskt kul! Massor av goa släktingar, vänner och grannar. Vi dansade enda tills klockan var halv 5 på morgonen och när jag är uppe så länge så är verkligen kvällen/natten lyckad (även om det började ösregna och dundra). Dagen efter var faktiskt OK, jag sov större delen av dagen och det var underbart! Att få sova ostört utan att känna "press".

Lite sensare på eftermiddagen när jag var utvilad tog jag mig ut i skogen. Jag har hör det rykts om att det finns kantareller redan nu, och mycket riktigt! Jag hittade små fina kantareller på mitt svampställe. Nu har jag fått mersmak och vill ut i skogen igen och plocka av naturens goda! Klantig som jag är glömde jag tyvärr svampen i stugan, men min pappa jobbar inne i stan så han tar säkert med sig dem, så det blir nog kantarell knäckis till kvällsmat ikväll, mums! 




barnen tappade ner ett halsband på altanen
bästa Bestefar fixar det!


2 enorma smörgåstårtor, båda två tog slut.


50-åringen!


korkad tjej


det gnälldes på kvälls solen, då skulle det visst sågas!?!?!


lite blandat med fest folk


jo...


min syssling Brook från Canada


dansandet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0