Att hitta rätt

Det är inte många som får för sig att muttra över att sina sambos städar. Jag muttrar....

Jag mernar jag har rätt att göra det! Han muttrar ju över att jag inte städar (tillräckligt!). Men det finns en anledning. Jag gör det i protest tills allt gått för långt, och i förhoppning om att Carl ska förstå. Han förstår inte. När han städar städar han gärna på följande vis:

SLÄNG IN ALLT I SKÅP OCH LÅDOR DÅ SYNS DET INTE = PROBLEMET LÖST = STÄDAT

Det är inte rikgit min melodi. För då har man plötsligt massor av saker på fel ställen, man hittar inte sakerna man letar efter (eller hur Carl?). Man får inte in de saker som egentligen ska vara på sin rätta plats vilket i sin tur gör att det blir liggandes framme. Dubbelt stök blir det då!

Igår hade jag en städa lägenheten innifrån-dag. Vilket till en början resulterar i en enda röra (som Carl muttrar över för allt han städat bort är framme igen) men tillslut resulterar i ett långvarit resultat. Här får vi ett exempel på hur olika vi städar jag och min sambo:


bild 1. Carl "ordning", massa saker på fel plas. 
bild 2. Min ordning, behöver jag säga något mer?
(Carl måste missat underhyllan i skåpet där massor av saker ska stå och
nu står dem banne mig där, rätt)


Nå? Jag vet inte vad ni föredrar? Ett städskåp där sakerna bokstavligen trillar ut på en när man öppnar det. Eller ett städskåp där saker och ting står stadigt och man till och med får plats med tvättmedlet så det skipper stå framme i badrummet! Jag skapar plats.


Kommentarer
Postat av: Anne & Jenni

MÅSTE städa i vårat städskåp efter jag sett ditt nu, de ligger saker överallt :)

2011-06-22 @ 11:23:16
URL: http://twiceas.blogg.se/
Postat av: Spiken

Aa, men tänk såhär då lillkuken; lägg tillbaka alla jävla grejer i skåp och lådor då istället för att låta det ligga framme. På sin plats (om än inte sorterat fint) är ju mer städat än utspritt i lägenheten..



Prutt!

2011-06-22 @ 12:17:30
Postat av: Lulu

Jag tror jag måste be Morgan läsa det här, så att han inte tror att jag är den enda tjejen som tycker såsom du=D Han och jag har olika definition på ordning, han får aldrig ställa in varor i kylskåpet när vi har handlat, annars ser det ut som ett smärre kaos och helt ologiskt, plus att det tar onödigt med plats.

2011-06-22 @ 12:41:20
URL: http://luluscastle.blogspot.com
Postat av: cicci

hahahahaha jag gör oftast precis som carl tyvärr, det går lättast och jag orkar inte lägga ner så mkt energi på att städa, har annat att göra lixom...sen nör jag väl får ett ryck och fixar alla lådor och skåp, ja då går det bara nån vecka så ser det likadant ut igen..men så är det kanske när man har en släng av adhd med ;) inte så lätt att ha koll på sakerna då ;) hahahahaha

2011-06-22 @ 21:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0