Vad hände med matdagboken?

Ja, det är frågan. Vad hände med matdagboken. Efter att ha glömt att göra ett inlägg om dag 10 så har det liksom inte blivit av.

Dag 10, torsdag:

Kommer inte riktigt ihåg vad jag åt. Eller jo nästan.

Ätit idag (23/6):

08:00 Frukost: 1 ägg och en proteinshake
11:30 Lunch: 2 biffar på nötfärs och kallsås (1 dl lättyoghurt, vitlök, salt och peppar)


Det är väl det jag kom ihåg att jag åt, för det är det jag fotat den dagen.

Jag tycker ändå jag klarade mina 10 dagar ganska bra, men fortsättningen med 5 dagar och lägga till endast grönsaker sprack ju självklart på midsommar. Färskpotatis, janson och potatisgratäng. Majonnäs, gräddfil och...öl... massor med annan skit. Efter det kändes det inte alls som jag ville fortsätta med denna Dukan-dieten. Jag har pratat lite med mina tvillingar om detta och jag tror faktiskt att det är bättre för mig att räkna kalorier så jag faktiskt "får" äta allt, men att jag själv väljer vad jag vill och hur mycket!

Så, nu ut med Dukan och in med kaloriräkning. Nu måste jag bara införskaffa mig en köksvåg (kan väl inte vara så dyrt?)

Jag funderar även på att gå med i viktklubb.se, men det tar emot lite att behöva betala för något man kan få gratis? Men sugen är jag efter att en vän ändå kommit någon vart på det! En sida jag kan tipsa om, om man vill räkna ut hur mycket kalorier något innehåller kommer här: Dumbbell.se där kan man även lägga till egna produkter om man har innehållsförteckning på det.

Något som jag SKA och HAR (undantaget i lördags kväll när vi hade taccokväll...) är att sluta med läsken i en så sjukt överdriven konsumtion! Bubbla vatten räcker gott och väl för mig egentligen!


Kommentarer
Postat av: Madde - madelajjn

det finns en annan bra sida om man vill föra dagbok över vad man äter, som heter matdagboken.se! och det är gratis :)

2011-07-01 @ 08:57:45
URL: http://madelajjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0