Minimat!

Igår tjatade jag på Tyra att vi skulle gå ut från det att klockan var 9, men hon skulle bara hela tiden. "Jag ska bara leka med gummorna" "Jag ska bara leka med ponnyhästarna" "Jag ska bara amma lillebror" ...osv. Vid 11 gav jag upp och startade med lunchen och det är klart att ungen kommer då och vill gå ut, så typiskt!

Det blev ingen utgång. Men lite som kompensation så tänkte jag om med lunchen och istället för utevistelsen så gjorde vi en lite roligare lunch än vanligt (jag kände att vi var tvugna att få ut något av dagen ihop för jag skulle jobba). Mini pizzor blev det! Det gick hem, på många vis! Delaktighet i matlagningen är verkligen kanon! Så här gjorde vi:


korv, bacon, färsk annanas, lök, tomat, ost, tomatpuré, smörgås och oregano
hade man att välja mellan, så fick man göra sin egen pizza



och blir det över fick man självklart äta upp resterna!


så här fina blev våra små pizzor
(jaaa det är helt vanliga varmamackor, jag vet!)


riktigt fredagsmys!


så måste jag slänga in ett tips!
gillar ni kebabsås så bode ni testa denna, mycket godare än den dem har på pizzerior!


man vet att barnen är mätta när dem inte vill ha sin efterrätt!


Kommentarer
Postat av: Lulu

Vilken kul idé, speciellt om man har småbarn kan jag tänka mig.

2011-03-26 @ 12:47:04
URL: http://luluscastle.blogspot.com
Postat av: Trondfrida

Wonderful and informative web site. I used information from this site its great.

2011-11-11 @ 11:06:12
URL: http://trondfrida.blogmedics.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0