Där fick vi för snåleriet!

Vi (jag skriver vi för vi var två som såg annonsen på blocket, men vill bara för er som också är vagnkåta morsor göra det klart att jag aldrig hade köpt denna vagnen själv, förlåt Carl) gjorde för någon vecka sedan det sne köpet.

Vi hade bestämt oss för att byta vagn av många anledningar och kom överens om en Urban Jungle. Någon ny vagn kan tyvärr inte räknas in i vår budget så vi bestämde oss för att köpa en begagnad. En som antingen var billigare än vår (alltså en äldre modell) eller en som låg i samma prisklass eller en 1000 lapp upp i pris. Just dem kriterierna är ganska svåra att ha med att göra och man kan inte direkt vara kräsen. Vi hittade i vilket fall en -04:a och bestämde oss för att vi kollar, Carl och min pappa kolla menade jag, förlåt. Jag hade hela tiden inställningen, vår är en -05:a hur illa kan det vara, lite solblekt hur illa kan det vara. Det var illa!

Nog om det, jag hatar vagnen. Eller jag hatar den inte för det är en skitbra vagn men den är så nedrans jävla helvetes (och en miljon svordomar till) ful! Jag känner mig som ett soc-fall när jag går runt med den och känner att jag måste ”pimpa” mina barn och mig från topp till tå för att folk ska förstå att "nejnej, detta är bara en tillfällig vagn, inte skulle väl "fina" jag ha en sån häääär, neeeej". Förstår ni hur sjukt!? Det har kommit till den punkten att jag helst inte vill visa mig ute med den, inte när det är ljust ute i alla fall!

Ursprungs idén vi fick när vi såg hur ful den egentligen var, var att klä om de delarna som var så enormt  solblekta. Men tyget vi vill ha och som skulle matcha vagnen tokbra skulle kostat oss 600:- och sedan att få någon till att göra jobbet...det är en summa jag inte ens vill tänka på. Det är mycket att sy i konstiga vinklar. Så med andra ord skulle vi redan från börjar bara struntat i vagnen, den kommer att kosta oss (om vi klär om den) lika mycket som en nyare  begagnad vagn hade gjort. Sne köp!

Så här ska bytas vagn, igen!


ser ni? både sidor och sufflet
(och det som inte syns, baksidan när man fäller säten)

när man fäller liggdelarna ser det likadant ut, som det beigea här, fast värre!


Kommentarer
Postat av: Sophie

Jag är små förvirrad här, är den tvåfärgad (aldrig sett), eller blekt? Förstår precis hur du menar med "fulvagn", det har passerat en sådan här också. Det finns dom som säljer duoklädsel beg. bl a på familjeliv och blocket. För om jag förstår det rätt är chassit ok va?

2011-03-17 @ 11:12:21
URL: http://hemmahossofi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0