Helg i Göteborg

Det var inte direkt igår jag och Carl hade en helt barnfri helg, men helgen som var slog vi på stort! Redan för 3 veckor sedan raggade jag upp barnvakt och Carl fixade nycklar till lägenheten i Göteborg som vi har möjlihet att låna. Många saker hade vi planerat in men det var få av dem som blev gjorda. Det som blev gjort, var i alla fall lyckat! Ett besök på Naturhistoriska (som jag aldrig varit på), räk och bubbel frukost och sova mitt på dagen blev lördagens aktiviteter. Ja okej, vi promenerade en hel del och jag sprang in i varendaste butik i Haga...

Mysig och sååå behövligt! Vi ska från och med nu försöka ta en dag eller helg i månaden och göra något bara vi. Ut och äta, äta hemma eller åka iväg. Men barnen är inte välkommna på det vi ska göra, haha! Det är faktiskt viktigt att prioritera varandra, ta tiden. När gjorde du och din sambo något tillsammans sist? Man måste göra saker ihop, varken man har barn eller inte!

(föressten är jag lite beviken på Naturhistoriska, jag undrar vart siamesbebisarna tagit vägen och var val-snopps-golfbagen var!?)

ett glas rödvin på fredagskvällen

 

räkmacka och bubbel till frukost

 

mååånga trappsteg till museet (komigen rumpan!)

 

stooora blåvalen!

 


Kommentarer
Postat av: Random

Hittade ditt blogginlägg när jag jobbade med ett skolprojekt som berör NH i Göteborg.

De siamesiska tvillingarna är flyttade till ett förråd tills vidare då man söker en mer passande plats för dem där de skall få en "värdigare" plats än ett naturaliekabinett med märkliga objekt. Om man ber snällt kan man däremot få se dem även på dess nuvarande plats! Kanske kan vara kul att veta till nästa besök.

2012-02-19 @ 00:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0