Lillys skills

Jag läser ju en del bloggar, och en av dem har jag följt i över 3 år. Det är en av mina absoluta favoriter. Tyvärr har hon låst bloggen, så alla får inte läsa. Men i ett nyligen publiserat inlägg hade hon beskrivit sin 1 åriga dotter på följande vis;

Överlag är hon otroligt enkel, positiv och förnöjdsam. Hon är en sån där tjej som spelar på sin charm för att ta sig fram här i livet. För en tillsägelse biter inte på -----. Nej, då ler hon, skrattar eller ser så jäkla busig ut så att det inte går att säga till henne. Sen har hon sina små egenheter som är så typiskt henne. Hon ska alltid ha en fot på bordet när hon äter. Allt kladd hon hittar kletar hon ut i håret. Hon brukar dra ihop ansiktet till en ofantligt söt min och blåsa in och ut med näsan.

Hon är så duktig på att skriva och beskriva saker och när jag läste detta kändes det precis som hon beskrivit min Lilly! Exakt sån är hon. Så himla bra skrivet, jag hade aldigt funat få ihop det så. Synd att ni alla inte kan ta del av hennes smarta, varma och inteligenta inlägg, för där finns vekligen något för alla.

Nu när ni fått veta hur Lilly är så kan jag även berätta lite om hennes skills. Hon kan säga mamma, pappa, tittä (titta), tat-tat (tacktack), ej (hej), tade (Tyra) och bappa (klappa) och massor med egen goja som vi inte riktigt hajat än. Lilly går överallt, och springer!?. Hon har börjar klättra upp på lägre möbler, men har inte rikigt fattat grejen med att komma ner.

Hon är duktig på att bygga torn, och det är väl hennes fvorit lek... eller ja "tacktack"-leken är också väldigt rolig. Hon "klär på sig själv", alltså hon lägger allt som är kläder på sig själv. Hon kan "kissa" på katten (tsssstsss). Lilly vet vilka alla är i familjen. Hon har precis börjar äta själv med sked, och det går bra! Det som inte kommer in med sked i munnen fixar hon med handen. Lilly tar nappflaskan själv på natten vilket gör att hon fixar matningen själv och somnar om på egenhand när hon är klar oså kan hon pussas, kramas och vinka. 

Ja, mycket kan hon min lilla ligist. Jag är glad att det går lite trögare med henne än med Tyra. Det känns som man har lite mer tid, den går inte fullt så fort fast hon snart är hela 1 år



Kommentarer
Postat av: Nikki

fy vad söt hon är, ser ut som en liten tjej, inte så bebis! :)



här byggs det inte torn, här rivs det. :P

2011-10-06 @ 21:56:16
URL: http://nikkilili.blogg.se/
Postat av: Annie

Jag älskar också P´s blogg, hon är grym! :D

2011-10-06 @ 22:02:41
URL: http://anniemolarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0