Önska kostar ingenting

Igår åkte vi ut till skogen. Det är lika bra att passa på att vistas ute så mycket som möjligt medan det är fint och torrt, och innan det blir vinter och kallt. När gunga, hoppa studsmatta och söla med vatten inte längre är lekar att ägna sig åt.

Som vanligt har barnen trivts, till och med jag har trivts otroligt bra. Ett lugnt i hela själen känner jag så här efteråt. Jag vet inte om det beror på all frisk luft eller det att jag faktiskt slumrat mer eller mindre hela dagen, det kan ju vara en kombo också.

Jag önskar så att jag hade ett eget torp. En egen liten stuga att greja i och greja utanför, i min egna trädgård. Då hade jag ägnat helgen åt att sätta tulpanlökar i mängder. Plocka äpplen (för jag skulle haft ett äppelträd) och krattat löv medan barnen lekte i leran. Sen på kvällen när barnen somnat skulle jag hällt upp ett stadigt glas rött, ett mustigt! Och kokat äppelmos på äpplena jag plockat så vi kunde haft det till frukosten. När äppelmoset var färdigt skulle jag lägga mig i soffan, kika på min brasa och... ja, nu svävar jag iväg. Men önska kostar ingenting.


Kommentarer
Postat av: Madde - madelajjn

man måste få drömma, tänk vilket tråkigt liv man hade haft annars! :)

2011-09-19 @ 22:37:26
URL: http://madelajjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0