Skolstart

I söndags dammade jag av märkpennan, alltså klädmärkpennan. Tyra började förskolan igår och innan dess var det dags att märka alla extrakläder, ytterkläder och dyligt som skulle dit. Ni har väl märkt upp era barns saker ordentligt!? Jag som faktiskt (hosthost) pluggar(de) till förskolärare och har en halv utbildning i ryggen råkar veta att förskolärare (lika så jag) stör sig ganska mycket på barn utan märktakläder.


Tyras första dag hade gått bra i alla fall. Hon hade kissat ner sig en gång på sina 5 timmar, helt okej tycker jag. Det är helt nytt för henne att ha kläder på sig utan blöja och leka med massor av roliga kompisar sammtidigt. Vi får väl se hur det går framöver med kisseriet, hoppas hon snart kommer på att hon behöver kissa även om hon har kul. Jag tror Tyra längtat efter skolan massor. Hon berättade för mig igår att hon lekt och haft det roligt med alla sina kompisar. Tro jag det!

en trött Tyra efter första dagen i skolan


Kommentarer
Postat av: Andréa

Igår träffade jag denna goa lilla Tyra och jag tror nog hon kände igen mig.

Stora tjejen är det ju nu, när börjar lillasyster då?



Kram Andréa

2011-09-06 @ 20:39:09
URL: http://smultronstalllet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0