Kvalitetstid

Att få kvalitetstid för barnen är ganska svårt, eller jag menar att få bra kvalitetstid för barnen är svårt. Det är väl så att man aldrig blir nöjd. Antingen har man för mycket tid hemma eller för lite. Vissa dagar känner jag att jag har alldeles för lite tid med ungarna, väldigt mycket alldeles för lite.

Jag som slutar halv 5 är inte hemma för ens vid 10 i 5, 5 äter vi middag i ca 30 min, sedan tar det ca 10 min att städa barn och undan middagen, sedan ska vi se vilket skick barnen är i och det brukar ta mellan 10-20 min (med eventuella ombytningar eller avklädningar), vakna och glada, vanka och sura eller vakna och trötta, ni ser, då är kl redan 6, Vakna och trötta barn är det oftast, det är sämst. Då kan man inte göra något förutom att skoja och tjoa en halvtimme och sedan göra dem klara för natten. Kul va? 30 min har jag med mina barn och då är det oftast 30 gnälliga minuter.

Men så igår gjorde vi saker och ting lite annurlunda. Barnen var matade och klara innan jag slutat och så möttes vi utanför mitt jobb och gick ut. Vad mycket kvalitetstid vi vann på det och vilken mysig familjestund vi fick i det fina vädret, helt perfekt (även om det blev lite gnällig till slut, men det köper jag efter 2 timmar ute)


Kommentarer
Postat av: Andréa

Så stor Tyra blivit! Va längesedan jag såg henne på Dagis. Farmor Eva sa att du skrev blogg så jag kikade in :) Ha en fin dag!



Kram "Fröken Andréa"

2011-09-01 @ 12:21:28
URL: http://smultronstalllet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0