Utekläder

Känns som att barnbidraget redan är slut, fast vi inte ens fått det. Tjejerna har verkligen vuxit under vintern, och alla ytterkläderna drar på längden!

Ytterkläder till förskolan behövs, jag är ingen sån som orkar dra fram och tillbaka. Ytterkläder hem behövs också. Sen så måste det köpas nya skor till Tyra som nästan vuxit en storlek under vintern. Jesus?! Jag visste ju att Lilly vuxit men att Tyra också sträckt sig så mycket hade jag ingen aning om. Jag mäsker väl inte det direkt för hon är så spinkig och kan ha nästan alla sina kläder från förra våren fortfarande...

Något jag i vartfall tänker göra är att köpa en storlek större på tjejernas ytterkläder, i alla fall till förskolan så det inte hinner bli försmått till hösten!


Jag har redan bestämt mig att jag inte ska köpa märkeskläder åt barnen till förskolan. Det blir för dyrt helt enkelt. Som dessa skaloveraller, Polarn 999:- och Lindex 349:-. Jag tror faktiskt att de är likvärdiga och att köpa en från Lindex känns bättre när Lilly ska ha den på förskolan och krypa runt i, till hösten förhoppningsvis. Jag satsar heller på lite "finare" kläder att ha hemma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag rek stadiums märke Everest väldigt lik pop kläderna å jätte slitstarka å bra pris!!! Finns i Tyras å strl kran Ulle

2012-03-13 @ 17:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0