Veckan börjar med VAAAAB!

Som många andra veckor har vi startat med VAB. Egentligen är det Carls tur att vabba men han har åter igen fått en ny tjänst inom sin anställning på RUM21 som han måste utbilda sig i. Ja, jag får ju tillbaka detta någon gång det vet jag så jag suckar väl inte allt för mycket. Man måste liksom hjälpas åt.

Denna gången är det Tyra som åkt på ögoninflamation. Antagligen för att hon kliat sig i stjärten, sedan ögonen och fått bajs i dom! Eller inte, men det är faktiskt ett alternativ. Men Ann-Kristin på 1177 trodde det berodde på att hon varit förkyld så fruktansvärt länge som hon varit. Det är en ganska mild variant verkar det som, eller så ha det bara börjat. Så hur lång VAB det blir får vi helt enkelt se.

Lilly får också vara hemma, nr.1 för att ögoninflamation är väldigt smittsamt och nr.2 för hon också är krasslig. Men vad det är har jag ingen aning om, men någonstans måste hon ha ont för hon har inte bara varit missnöjd hela dagen utan ledsen. Jag får väl smälla i henne en alvedon imorgon och avvakta, det verkar ju vara alla läkare rekomenderar.

Ikväll sover jag hos mamma och pappa för att få en så sammanhängande sömn som möjligt så jag är pigg för en hedag inne imorgon. Idag var vi ute en sväng och köpte nödvändigheter men det var nog inte så bra för ögonen med massa vind.

Jaha. Jag välkommnar väl ännu en hjärntumör, gråa hår och tårfyllda ögon inför veckan.


"trötta"ögon


Kommentarer
Postat av: cattis

här i grannlandet får nog barnen vara i förskolan då de har ögoninflamation.

2012-03-20 @ 12:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0