Välkommen till verkligheten!

En sak som jag inte hade räknat med när jag ville skaffa barn var hur vardagslivet skulle bli, skit tråkigt, stressigt och fullt med känslan av att inte riktigt räcka till! Detta stämmer i alla fall efter kl 17. Barnen är trötta, hungriga och behöver självklart uppmärksamhet och närhet när dom hämtas från f-skolan, vilket krockar med verkligheten man lever i. Ingen mat finns (måste lagas, och småäter dom innan maten äter dom ingen middag sen), dom får inte sova för att dom ska äta (och antagligen duscha för dom badat i sant) och att ge dom all uppmärksamhet och närhet dom vill ha hinner man inte heller för man ska laga mat... plocka undan allt det där som bara kastades på golvet när man gick hemmifrån och det man kastade på golvet när man kom hem. Ja det är ett pussel när man är hemma 2 timmar innan barnen går och lägger sig, men det funkar och barnen verkar inte må speciellt dåligt av det heller och om dom nu gör det förstår dom nog vid ett senare tillfälle i livet att det var bättre med dn mätt mage och lite ordning och reda än en mamma som bara lekte och gosade (jag menar "äta bör man annars dör man!").

Fast vet ni!? Idag S K I T E R jag i det där med vardag! Vi har placerat oss i sängen, framför tven och väntar på att Carl ska komma hem med mat från Mc Donalds Iband får man minsann säga "fuck it!" och låta tvätten ligga ovikt, dammtussarna yra runt och alla prylar ligga kvar på golvet framföf ytterdörren (hoppas Carl inte snubblar).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0