Snor på backen och snö i näsan...?

Eller hur var det nu då?

I morse vaknade jag till en snötäckt mark och med snor i hela skallen, halsen och säkerligen endel i magen också! Ja, det betyder att jag är sjuk och att nu är det vinter.

Vad mer ska jag säga om den biten? Sjukmysigt att det är snö ute och julstämmningen väcktes på en gång! Sjukomysigt att jag är sjuk, känner mig som en ica-kasse med vatten (helt lös överallt). Det är vekligen jobbigt att vara sjuk, men testa att vara sjuk med småbarn, det är ännu jobbigare! Något annat ni borde testa är att vara sjuk och inte ha något hemma i kylen och behöva gå ut och handla mat i snöandet, där det inte går några bussar till affären, det är jobbigt! Något mer jobbigt ni borde testa när ni är sjuka? JA! Testa att ha mens för första gången på 1 ½ år, det är verkligen jäääättekul! Tur att Tyra är söt i alla fall....

Tyrisen har skött sig sååå bra idag alltså, sov 2 ½ timma brevid mig i soffan, lek massor ensam och inget gnällig alls. Hon har till och med ätit retativt bra idag, en halv kyckling filé slank ner i hennes lilla mage! Eller jo lite gnällig har hon allt varit, men bara när hon trillade och slog ögat i den gula plastbyttan och när jag tvingade henne att träna sig att gå med skor, vilket inte är så poppis. Barnfotabarn blir det väl av henne...! 

Mer har inte hänt idag och kommer väl inte att hända. Det häftigaste jag ska göra nu är att käka fil och snyta mig, kanske nysa lite också.

Gnod Nadd! (jättesnoriiiig)



Så här såg det ut idag utanför vårt köksfönster



sötnosen i vagnen påväg till affären, spana in ögat! snyggt va! västa scar i lejonkungen!




 

så här ledsen kan man vara när man måsre gå med skor, och så här glad kan man vara när man slipper


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0