Exem (säger dem...)

Jag får väl tro på läkaren vi träffade idag (även om han typ var i Carls ålder och väldigt snygg...). Han sa att Tyra har så kallat böjväcksexem. Jaha, bra att det inte var psoriasis (finns på min sida av släkten) eller någon misstänkt allergi (finns på Carls sida). Vi fick recept på Mildison en salva som inne håller kortison som visst skulle hålla det i shack! Hoppashoppas att det funkar, är vi inte nöjda med resultatet med salvan så ska vi  höra av oss igen, då kan det ev. vara någon allergi.

På ett vis är jag inte förvånad att Tyra har exem. Som jag skrivit tidigare så har Carls släkt ganska skräpighud och något ska man väl ärva från sin fars sida också va? Så varför inte fnosk och exem!? Hoppas på att bebisen ärver tjockthår och stora ögon!

Måste bara notera att Tyra är livrädd för att gå till doktorn, "inte dokton" gnällde hon i väntrummet i 30 min. Men med Mr. ung och hunkig doktor gick det hur bra som helst! Antagligen för att han inte var påflugen och väntade ut Tyra. Sånt gillar vi! Hoppas på att detta läkarbesök hjälpte hennes doktorsfobi lite, lekrummet gjorde nog sitt också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0