Klara, färdiga FÖRSKOLA! vol. 3

Folk berättade för mig att det skulle bli regn idag, men i morse när jag gick upp (kl: 6) var jag övertygad om att dem hade ljugit.

Solen kikade fram och det såg ut att bli en fin dag och perfekt promenadväder till förskolan. Två timmar senare när jag och Tyra skulle knalla iväg var det plötsligt grått på himlen, fan!

Vi knölade på oss alla regnkläder och började traska! Halva vägen till förskolan duggade det, andra halvan ösregnade det. 15 minuter förtidigt körde vi in på skolan med en genomsur vagn (har inget regnskydd) och kalla händer, men humöret var i alla fall på topp!

Dag 3 har gått fint den med. Lite mammigt när det var utgång och hon skulle ut själv med gruppen. Jag förstår inte varför jag var så taggad till inskolningen, jag har det bara tråkigt. Idag somnade jag nästan medan de var ute och lekte. Jag antar att det var mer att märka kläder och såna praktiskt saker jag såg fram emot...haha!
Imorgon ska Tyra få äta lunch med gruppen för första gången, det ska där emot bli kul!


grå himmel...


regnkläder på och självklar regnhatten!


en del av Tyras avdeling


jag har det så roooligt! till och med minsta kompisen hade det trist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0