10 dagar börjar nu!

Dags att ta sig ur "sambofällan". Jag har suttit fast där alldeles för länge nu! Dessa extra kilon jag bär på måste bort, och magen måste bli trimmad (resten skiter jag lite i... eller ja, brätte hållning hade ju inte varit fel).

Jag vet att jag inte är den enda som vill ha resultat fort, och tröttnar om jag inte får det. Därför kommer jag testa en diet som visst gör att man ska rasa i vikt. Dukan-dieten heter den. Den är visst någon form av spinnoff på LCHF... LHCF...? Den börja på L i alla fall (om ni nu är insatta på detta med dieter) Dukan-dieten ska visst vara hårdare. Här utesluts ALLT utan protein de 10 första dagarna, typ. Inga grönsaker eller kolhydrater what so ever! Jag känner redan nu att det kommer bli tufft. Men när jag bestämmer mig brukar jag kunna hålla det och detta är ju något jag vill. Få en pusch liksom. Jag har till och med beställt proteinpulver (eller Anne gjorde det åt mig...).

Nu ska vi se om jag får igång min nedrans träning också i och med barnens kvällstider är ganska fasta så hinner jag "gymma" lite innan det stänger. Jag ska även få låna en motionscykel av my sister from another mister. Så nu kan jag cykla hemma, och brännabrännabränna!

Imorgon ska jag väga mig, bestämma mig för ett viktmål jag vill nå med min första månad. Och sedan är det igång.

Och om man vill läsa om Dukan-dieten kan man gå in på tvillingarnasblogg. Jag orkar inte skiva mer om det än så här. Ni lär ju fatta om någon dag när jag börjar gnälla.

Nu frukost.

Ägg och bacon (lätt bacon!)


bilden är för att visa min viktminskning sedan ca 4 nånader tillbaka.
2 byxstorlekar har jag gått ner runt om, men magen är fortfarande ivägen.
annars gillar jag min kurviga kropp.


Kommentarer
Postat av: Karin

Heja Anki!

2011-06-14 @ 08:49:29
URL: http://kaarinlinneamaria.blogspot.com
Postat av: Lulu

Inte hört talas om Dukan dieten. Verkar påminna lite om Fakirdieten som är en sträng variant av LCHF, inga carbs alls.



Men LCHF äter jag själv. Undrar var likheten ligger i då LCHF är just Law carb, high FAT =D Alltså mycket fett och protein, och lågt intag av kolhydrater. Just för att kroppen behöver fettet för att bränna fett. Det är paradoxalt, fett löser fett :D

För att lyckas och inte ge upp, så måste man tänka på att viktminskning är ett långsiktig mål. Och troligtvis är även dukandieten en livslång diet?



Jag väljer dock en fin mör entrecôte bit som proteinkälla, med lite sallad och egengjord beasås och lite vitaminer vid sidan om =) Tycker pulverdrickor är så äckligt så jag ryser. hehe.

Jag jagar inte kilon, men jag strävar efter min trivselvikt. Är själv superkänslig mot kolhydrater och LCHF fungerar personligen för moí.



Ska bli intressant om du följer upp det om hur det går :D

2011-06-14 @ 09:38:25
URL: http://luluscastle.blogspot.com
Postat av: Anne & Jenni

GOGOGO :) vårat paket har skickats, det kommer nog imorrn ;D haha

2011-06-14 @ 12:50:35
URL: http://twiceas.blogg.se/
Postat av: Madde - madelajjn

jag måste också ta mig ur sambofällan... att det ska vara så nedrans svårt? har i alla fall också tänkt att köra hårdare med maten, och även dricka protein och träna hårt, får se hur det går! ;)

2011-06-15 @ 12:29:17
URL: http://madelajjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0