Trolldeg

Min halvdag med barnen lider mot sitt slut. Hur jag ska orka resten av dagen har jag ingen susning om. Det känns faktiskt oerhört tugnt att gå till jobbet, jag är så förbannat trött. Och att vara hemma hade jag väl egentligen inte orkat heller, eller jo om jag hade fåt slummra med Lilly lite men det hinns ju inte med  nu tyvärr. Efter jobbet vankas det middag och sedan står handlig på schemat. Den slarviga pappan får minsann ställa upp, han ska inte bara få ställa upp han ska läxas upp lite också (att aga ex borde vara tillåtet!)!

Snart kommer lillebror hit och passar barnen tills min mamma slutar jobba, då byter dem. Vilket jäkla pusslande det är egentligen. Tur att det gått att lösa på något vis i alla fall. Skulle egentligen kunnat ta en föråldra dag idag jag har ju några över, menmen.

Förresten två sånna här fina degar fick jag ihop strax efter frukosten. Det fina med trolldeg är att det inte finns något giftigt i och Lilly som stoppar allt i munnen inte får i sin något tokigt. Nu fräste hon mest för trolldegen är så himla salt. Så jag tror inte så mycket mer deg hanmar i hennes mun nästa gång.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0