Juldagen

Här sitter jag i min totala ensamhet! Carl är på fest med Cornelia och Lasse han sover. Jag har typ 100 saker att göra men jag orkar inget för jag jag en bebis som ligger och spänner emot hela tiden och att böja sig bekvämt är mer av en lyx grej att göra nu än något vardagligt.

Julen blev mycket lyckad, som sagt var vi hos mina föräldrar och firade i år, mat, mys och juklappar synd att man inte träffas så lite oftade tillsammans, man behöver ju inte ge varandra presenter för att träffas likosm. 
Jag fick i alla fall något jag velat ha jättelänge och inte riktigt haft råd med, en DIGITALKAMERA! (nu kan jag äntligen börja uppdatera med bilder oftare!) Det var hela höjdpunkten på mitt julklappande och jag hade verkligen inte behöft få något mer alls av mina föräldrar men såklart fick jag det, massor med små grejer som sockar, trosor och hygienprudukter.  Av min älskling fick jag en superfin klocka! Jag har inte haft klocka på flera år och nu fick jag en jättefin Hello Kitty klocka med swarovski kristaller, inte nån jävla barnklocka utan en riktig för riktiga människor, haha! 

Idag jag jag ägnat mig åt att fixa iordning bebisens kläder ner i byrån, jag inbillade mig att vi hade massor med plats och skulle kunna ha andra saker än kläder i byrån men...nja, två hela lågor gick åt till kläder och en åt filtar och mysgrejer...
Inte riktigt vad jag planerat! Men ärligt, vi har två fulla stor lådor med bebiskläder i stl. 50-56...helt galet, och vi har inte börjat få saker än, för folk vill vänta och ge det till oss när vi fått hem bebisen...jag vill inte ha mer =( eller ja, man kan ju inte riktigt säga oj tack och kasta det men ja...jag känner att överdriften på kläder kommer nog inte bli bättre heller om jag känner mig själv rätt. Jag har i alla fall satt köpstop på mig själv nu med kläder i den storleken, sista plaggen blev inhandlade i tisdags och nu är det faktiskt bara ett eller två par tossor kvar vi behöver skaffa oss, sedan NEJ! Det sjuka är att jag redan har nästan lika mycket kläder i str 62 och 74 till bebisen redan, det får bli som det blir, men det är verkligen svårt när det kliar i fingrarana! Ja, men i och med att lågorna redan är fulla fick det inte riktigt somjag planerat med att ha handukar och sängläder i den ena lådan, så nu får jag stuva om i linneskåpet i stället så man få plats för bebisens saker, det är så mycket grejer! Hade varit bra att ha dem i bur med sågspån...det tar ju inte så mycket plats, haha! Nej, man får passa sig för att vara sarkastisk och ironisk för folk tar illaupp och tycker man är olämplig förälder...Skit samma!
MER BURAR ÅT BARN!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är inte barn riktiga människor?

2008-12-26 @ 19:25:04
Postat av: Alina

Ha en trevlig kväll! :)

2008-12-26 @ 19:28:42
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0