Förra veckan

Man kan säga att jag är normal! Ha! Där fick ni som från hela lågstadiet till gymnasiet tyckte att jag var konstig och "onormal". Jag (och Carl) var hos BM Ann (barnmorskan) idag och kollade Bärrys hjärtljud, mätte mage, kikade vikten och blodvärden och sådant, och jag är normal! Jag ligger på linjen för den typ ideala graviditeten, NOOORMAL!
Bärrys hjärta ligger på runt 145 slag (hört att låga är pojke) och jag har under min tid om gravid gått ner 5,5 kg och upp 6, det vill säga för dig som inte kan matte att jag gått upp 0,5 kg på 24 veckor! Eller ja, det beror kanske lite på hur man ser det men ändå, jag är nöjd jag har bara fått gravidmage och inga extra kilo att gå runt med i onödan.


Annars så har det inte hänt så mycket denna veckan mer än att jag varit på ....LÄGER! Fy och fasa alltså, läger när man är 22 år gravid och uttråkad av skolan är inte helt toppen måste jag säga. Okej att vi som var gravida fick sova inne på tältsängar och tjocka madrasser tillskillnad från de andra människorna som fick sova ute i tält eller vindskydd ....BRRRR! Hela grejen var la inte riktigt att sova var det värsta, utan att vara ute typ ett dygn var det som var mest hemskt + att vi fick laga vår egna mat över stormkök och öppen eld, låter kanske mysigt?? Men nej det var det inte! Kan ju bero på de lärare man har som är så egotrippade alltså... nej vi fick inte börja grilla när vi ville utan vi skulle vänta till den där perfekta glöden för att "han" skulle kunna grilla sin jävla kyckling... åh! Egentligen var väl vi elever jävligt löjliga som tillät oss vänta när vi egentligen kunde slänt på våra korvar, men i med att vi är duktiga elever så gjorde vi inte det och stället fick vi äta typ en varm korv var och resten kalla... bajs!

Ja, som sagt var vi ute hela tiden förutan när vi sov och detta medförde för min del en värre förkylning som slutade i feber och halsont till huvudet typ. Skit samma, det är över ju i alla fall och det är lägret också!


Annars då? Helgen bjöd på bravader från Carl sida som jag inte tänker ta upp här, det ända jag kan säga är att jag, Eva (Carls mamma) + några andra var inblandade i att få in honom i en lägenhet och denna procedur tog oss ca 1 ½ timma, kul natt.. INTE! Dagen efter den när en förvirrad Carl hade vaknat åkte vi till Sandhult för att spendera lördagen med Cornelia och Damir + Sigge och Boris (katter), det blev inte så mycket umgås mest slöa framför teven och småätande, lite sova också.

VILKEN HELG VA?! Nu är det i alla fall ny vecka som bjussar på plugg, stress, pengar och VAGN! Ja, och lite kalas på lördagen för då åker vi till Jönköping.

Förresten jag måste verkligen börja uppdatera oftare, men det är lite svårt då jag fortfarande har virus på min dator hemma och ja, jag kan bara komma ut när jag är i skolan.


Bajs och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0