Grillkväll med tvillingarna och Carl drar

Igår tträffade jag och Tyra mina tvillingar (Anne och Jenni). Vi blev bjudan på grillkväll hemma hos dem, och vilken grillning sen! Kyckling, kött, lax och räkor + masor med goda tillbehör! Gott var det, jag fick till och med "barnvakt" under tiden när jag åt, jag har nog aldrig tidigare ätit så mycket grillat på så kort tid. Jag vet inte om det bara är jag men sedan jag blev mamma har jag börjar kasta i mig maten, den liksom bara försvinner...jag minns knappt om jag tuggar den, bäst är det med mat man kan äta ur djuptallrik med sked.

Det är verkligen hur mysigt som heöst att träffa sina vänner, det händer inte så ofta. Alla har ju sitt eget om man säger så. De flesta jobbar på dagarna medan jag bara går hemma. Och efter jobber vill de flesta hem och vila, och helgen tillägnas oftast fest. Så när man äntligen får tiden att passa är det verkligen toppen kul!
Jag saknar verkligen mina vänner, man skulle kunna tro att vi inte träffas lite ofta bara för att Tyra kommit men så är det egentligen inte, vi träffades nästan aldrig innan heller, bara på helgen när man var ute och festade, eller på jobbet och skolan.

Denna veckan ska i alla fall min allra bästa vän iväg till Göteborg, han ska göra praktik där i 4 veckor! Jag menar såklart Carl! Han åkte ikväll och det är redan tomt här hemma (bara efter 3 timmar, det känns som en evighet). Som alltid när Carl "försvinner" börjar Lasse att total mobba mig. Helt sjukt! Han liksom börjar mucka gräl vart jag än går, till och med om jag bara sitter i soffan så kan han komma upp och bita mig helt utan anledning. Det ska bli så skönt att slippa honom för jag och Tyra åker såklart också till Göteborg när Carl ska vara där. HAHA! Då får Cornelia bli mobbad av katten istället...(hon ska vara kattvakt). Vi åker i alla fall på tisdag efter att jag varit och hälsat på hos min gamla praktikplats i Sandhult.

I Göteborg har dem inget internet, eller jo, men det finns ingen dator rättare sagt i lägenheten som vi skall vara i så jag kommer inte blogg på hela veckan (inte för att jag bloggar varje dag ändå...menmen). Jag får köra ett jätteinlägg i helgen istället för då kommer vi hem igen, det är ju babysim på söndagar och det får man ju inte missa!

Tjingtjong kines hoppa upp och fes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0