2 veckor och 2 dagar

Ja! Nu börjar jag blogga igen efter lite paus för att lära känna min lilla dotter.

Idag är hon hela 2 veckor och 2 dagar, tänk så "gammal" hon blivit redan! Allt går finemang här hemma med bebisen, jag måste säga att vi har haft tur som fått en såndan lugn bebis, hon skriker i princip bara när hon är hungrig och ensam.
Nätterna går också toppen, hon vaknar vid 4 tiden och vill ha käk och sedan somnar vi tillsammans och sover oftast till halv 8-8 på morgonen. Det är (hittills) så mycket lättare att ha barn än vad jag väntat mig.
Blöjbyterna går som en dans och jag är super bra på det där nu!
Amningen funkar mer än bra och jag kan amma stående, gående, sittande och liggande! Det ända som är liiiite sådär (vi får inte glömma att hon bara är 2 veckor) är att hon inte vill vara ensam, helst inte en sekund! Så nu experimenterar jag och Carl, vi har lag henne i sin egna säng och låter henne skrika! Jobbigt värre att höra hennes skrik men man orkar inte gå och bära 24/7 heller!

Vi var på BVC besök idag också, hon har gått upp 225 gr på en vecka och på 2 veckor har hon vuxit 3 cm, hon börjar bli stor tjej nu! Snart kan hon till och med ha (ja alltså så de sitter bra på henne) alla sina fina kläder vi köpt.
Nästa vecka ska jag börja vara ensam med Tyra, undrar hur det går?! Det har varit så oerhört lyxigt att ha Carl hemma, han har varit lite av en betjänt åt mig, hämtat vatten när jag ammat, fixat dittan och datten när jag bett honom och varit alldeles för lat för att hämta det själv (vilket jag varit typ hela tiden). Men nu är det slut på det! Nu skall här göras upp nya rutiner så dagarna går ihop! Nu ska jag gå in och kika i Tyras säng, det blev tyst...undrar om hon somnade tillslut ändå?!


Tyra med pappa Carl!
(jag älskar att säga att Carl är pappa, det är så mysigt!)

Kommentarer
Postat av: Blackwinged/Jenny

Hmhm, kanske bara är jag men jag skulle aldrig låta mina barn ligga & skrika, dem behöver massor med närhet när dem är så pyttesmå & skriker inte utan anledning. ;) Skaffa en bra bärsele/sjal istället. :) Embla vill fortf oftast inte vara ensam fast hon är 8 mån. ;)

2009-01-23 @ 21:00:45
URL: http://blackwinged.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0