En dag på landet

I lördags åkte jag och Tyra till mamma och pappas land, Carl jobbade nämligen i Göteborg från 12-24 + att det var superduper fint väder så sitta och uggla ensamma i en kokhet lägenhet var inget för oss! Bussen som vi skulle ta ut gick 12:40, ja...det var vad jag trodde! Såklart hade jag kollat fel på busstiderna så när vi väl kom fram till stan så var det bara att vända om och gå hem igen. När vi kom hem igen så bestämmde vi oss för att ligga utanför huset på gräset istället för att sätta oss i den kokheta lägenheten, så jag bredde ut en filt. Vi satte oss/la oss. Tyra lekte med Prutt och jag kikade runt lite, såg något irriterande på foten och plöstligt fick jag syn på en FYRKLÖVER! wow, vilken tur jag har tänkte jag, och blev överlycklig och då helt från ingenstans så ser jag en TILL! Hjälp, 2 sycken på samma dag, nu måste väl oturen vända till tur tänkte jag och poff! Så hittade jag 2 till! 4 stycken fyrklöver på samma dag! Inte illa måste jag säga, jag har sparat alla och ska pressa dem + plasta in dem (måste bara tillägga att tidigare samma dag hittade jag en puttekula också...)


Två av mina 4 klöver

 

Efter myset i gräset satte vi oss på bussen in mot stan igen, vi åkte med samma buss upp till CoopForum. Där köpte jag ett myggnät till vagnen, en pillelin till mig och en kofta till Tyra i str. 68. Man kan säga att turen kickade in redan vid Coop, jag höll på att missa bussen tillbaka till stan för det var en jätteseg kille framför mig i kön inne i affären men med min nyfunna tur så hann jag. Väl nere i stan satte vi oss på den andra bussen som  tog oss ut till mina föräldrars land.

På landet hände det inte så mycket. Jag slängde på mig min bikini topp i ett desperat försök till att få lite färg, men det är inte så lätt när man har en bebis som måste vara i skuggan och gärna vill ha sällskap + att hon är så snabb nu så man får hålla koll på henne, plötsligt låg hon på gräset och tuggade. Tyra låg i alla fall mycket naken och hon fick bada i sin "studbalja", en jättenöjd tjej hela lördagen! Däremot blev ingen så nöjd på Sture när han kom hem med en liten ekorrunge i munnen =( Jag verkligen älskar ekorrar så nog kom det en liten tår på kvällen i min ensamnhet. Det är ingen bedrift direkt att klättra upp i ett bo och stjäla en unge!

 
 
min nakenfis

  
Tyra hänger med morfar


Anton hittade ekorrens svans =(

En jättemysig lördag på landet har jag och Tyra haft i alla fall, det ska bli så sköt att åka ut när mina föräldrar börjar sin semester.  Landet here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0