Världens bästa grannar!

Jag och Tyra har haft den bästa 10 månadersdagen man kan ha, tills DET hände!

Vi har myst och lek precis hela dagen! Ätit lite mummus (småsmörgåsar) och pillat lite i varandras mat. Vi har grälat lite och blivit sams igen. En helt vanlig dag, fast med en lite extra glad mamma och bebis. Men sen hände DET.

Mitt i vår busigaste stund tappar Tyra greppet om verkligheten och släpper tagen om sig själv när hon kommer springandes i mot mig! Hon tror att jag ska fånga henne som jag alltid gör, men jag kan inte, hon är för långt bort och i stället ser jag min älskade bebis slå i hela ansiktet i golvet och jag hör hur det bunkar till, 1 sekund efter gallskriker hon. Jag lyfter upp henne, hon har panik, det får jag också när jar ser hur blodet börjar rinna i munnen på henne. Hon skriker och skriker, jag får inte titta i hennes mun, det gör för ont!

Napp, napp vart är nappen?! Hon lugnar sig snart när hon får nappen i munnen, men det gör inte jag. 2 min efter hon slog i sig och blod kommer fortfarande ut ur munnen på henne, jag klär på oss och går ut för att ringa på hos gannarna. Träffar Heidi (grannen) ute, hon har handlat. Förklarar vad som hänt, får låna hennes telefon för att ringa Legevakten, får inte tag på någon, hon ringer åt mig. Hon kommer ner en stund senare och säger att dem på Legevakten (akuten) tyckte att jag skulle komma in med Tyra. Jag frågar om vägen, det behövs inte André kör dig säger hon (hennes man). Vi åker dit, kommer in nästan med en gång, läkaren som är svorsk (svensk/norsk) tar en titt på henne och OK:ar henne. Vi åker hem igen.

Fy tusan vilka hemska 2 timmar det var! Min lilla Tyris, i mina ögon hade nämligen ena tanden åkt in en bit i käken igen...men så var det visst inte, och om det var så, så hade det inte gjort något enligt läkaren, för den hade vuxit ut igen, rakt!

Och därför har jag väldens bästa grannar, som ställer upp och ringer och KÖR oss till akuten, går med oss in, väntar med oss där inne, frågar oss på vägen hem om vi behöver handla eller om jag någonsin behöver handla eller något annat så är det bara att komma upp! Om du bara vill ha lite sällskap någon kväll när Carl jobbar, så kom upp! Snällare personer får man leta efter alltså! Jag får nog baka något gott och gå upp med det imorgon!

Tack och hej!


här var vi idag
(bilden är från googel)


Kommentarer
Postat av: Jenny/Blackwinged

Usch vad hemskt :( Tur att det inte blev värre. Midas slog alltid i sin mun när han var liten, blodet forsade, så jag vet hur det är.

2009-11-08 @ 14:37:14
URL: http://blackwinged.bloggspace.se
Postat av: Jenny/Blackwinged

Ang vaccination så är ju det ju dem som vaccinerar sig som är dem "värsta smittspridarna" :/ Dem kan bära på smittan lika gärna som en som inte vaccinerat sig, skillnaden är att dem inte blir sjuka, men dem kan smitta andra..

2009-11-08 @ 18:16:01
URL: http://blackwinged.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0