Ensamtid som heter duga!

Halva lördagen, hela natten till söndag och i princip hela söndagen har jag varit ledig från mitt lilla monster. Hon har tillbringar till med sin mormor och morfar ute i skogen. Dem har haft det jättebra och varit ute helat tiden, nja inte när det har sovits men annars hela tiden. Dem har till och med käkat ute! Och med barnvakt med följer mycket namnam för Tyra så det är ju inte konstigt att hon varit som en liten ängel hela helgen. Så fort jag lämnade henne så fick hon både mariekex och hallonsoda! Bortskämd blir hon minsann när hon är ensam med mina föräldrar!

Jag har i alla fall njutit till fullo av min ensamma tid. Inte varit det minsta aktiv utan helt tvärtom! Så oaktiv man kan vara! Badat alldeles för länge, epilerat, vaxat och rakat hela min kopp. Noppat ögonbryn och peelat ansiktet. Filat fötterna och fixat tånaglarna (vilka snygga sommar fötter jag har nu!). Legat i sängen och kollat på dålig TV och bara njuuutigt av min faktiskt första gång barnledig utan festligheter! Jag känner mig så utvilad. Lite som att "jaha, var det så här att inte ha barn, inga krav och inga måsten". Även om jag vaknade 10 över 7 idag har jag varit piggare än på länge. En hel natts HELT ostörd sömn gör veklingen susen!

Imorgon kommer vi åter till vekligenheten, vilket innebär att jag själv ska ta hand om mitt barn och inte får slöa i sängen halva dagen. Helt ärligt så skulle jag inte ha emot att vara ifrån henne i 2-3 dagar till.  Men äh, morgonen med Tyra är mysig och vi gosar nästan alltid i 1 timma på morgonen innan lekandet börjar sedan klarar hon sig själv et tag och snart kommer Carl igen vilket innebär sovmorgon för miiig! YES!

Nu ska jag kika mina favvo bloggar innan det blir nedbäddning.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0