Så går dagarna

Då var ännu en måndag slut. Fort gick den också. Från det att man vaknar till det att klockan är sovamiddag för Tyra så rusar verkligen tiden förbi, och efter middagssovet (som jag börjat ta också) så är klockan nästan kväll! När hinner vi äta, busa och städa?

Jag tycker vekligen att jag städar hela dagarna långa. Med städa menar jag tvätta, diska, plockan undan efter Tyra (och Carl) och sortera saker. Men ändå blir det inget gjort!
Det ser ut som en atombomb slagit ner hemma hos oss även om jag städat hela dagen!
Man hinner inte med, eller snarare jag, jag hinner inte med i Tyras tempo att stöka ner, jag glömer även av att göra klart det jag gjorde innan Tyra avbröt mig med att gapskratta från soffan, ja från soffan! Den tokan har på rikigt börjat klättra och det har verkligen öppnat en helt ny värld för henne, en bra antar jag för hon är sjuktglad och extremt speedad! Jag gillar inte den världen, det innerbär bara halv gjorda saker i hela lägenheten, massor av jagande och oroande.

Vi har även handlat idag. Jag vet inte vad vi köpte men det gick åt över 200 spänn på en halvfull plastkasse. Jag vänjer mig aldrig vid att det är så dyrt här. Jag saknar på riktigt Willys och City hemma i Borås. Om City hade funnits i Oslo så hade hela flytten varit 1000 ggr bättre. Jag trodde ärligt att vi skulle kunna hålla ett matkonto på ca 3000 nok kr i månaden om man då storhandlade, men tyvärr det är bara att inse...det kommer dubblas!
En bra sak med de norksa butikerna är i alla fall att de flesta har blöjkort. Ett bonuskort som innebär att det 4:de blöjpaketet får man gratis. Det gillas, gratis är bra! Så idag fick vi två paket till priset av ett.

Nu ska jag börja städa, eller snarare städa klart allt som är på börjat. Imorgon måste det nämligen vara rent och snygg, då får vi besök av lilla Emil och Hanna.

Tjing!

 
Här har Tyra lyckats klättra upp på soffan. På första bilden har jag precis sagt till henne att man INTE får röra böckerna...gissar vad hon tänker, RÖRA BÖCKERNAAA!
På andra bilden...ja, andra bilden bevisar bara att hon är ett moster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0