5 dagar

Det har blivit ändrade planer. Vi åker till Borås tidigare, redan till helgen som kommer. Det vill säga om ca 5 dagar. Måndag, tisdag, onsdag, torsdag och på fredag kommer min pappa för att hämta oss. Det känns sorgligt men samtidigt väldigt skönt att komma ifrån Oslo. Vår vistelse här började bra men har slutat i någon form av... jag vill inte kalla det katastrof, men saker och ting blev inte som vi tänkt oss helt enkelt.

Snart ska jag börja packa... om. Våra resväskor är redan halvvägs packade men jag känner mig inte riktigt nöjd med fördelningen så jag måste nog helt enkelt stuva om bland allt. Jo, det är egentligen onödigt men jag har verkligen inget annat att göra en grå dag som denna. Kanske ska göra en lista i stället med vad jag behöver ta med mig.

Det är ju trots allt så att jag och Tyra flyttar tillbaka redan nu och kommer att behöva ha alla vardagsgrejer och lite till med oss, men vad? Kanske ska jag ta och lägga fram allt, så det är lätt att använda om vi så behöver. Det är ju trots allt några dagar kvar till vi beger oss så allt kan jag ju inte packa undan.

Fy vad tungt det känns redan nu att vara den som flyttar ifrån någon, att lämna någon ensam. Förra sommaren var det ju Carl som flyttade ifrån oss, vi hade ju fortfarande varandra men Carl han har ingen. Jobbigt. Jag vet att det inte är för alltid och att han snart flyttar efter. Och innan han ens flyttar efter så kommer han över i 4-5 dagar när han har "semester", ja han kommer faktiskt bara 3 veckor efter vi har åkt, det känns som en liten tröst i alla fall.

Nu ska jag börja förbereda mig mentalt för att bo i en resväska till augusti.


vi får väl se hur många väskor det blir tillslut


Kommentarer
Postat av: Nikki

Jaa! Så rätt så, det var faktiskt när jag såg musen(wheely bug:en) som du ville ha till Tyra som jag blev så kär i dom där :D

2010-06-13 @ 14:32:59
URL: http://nikkilili.blogg.se/
Postat av: Anne & Jenni

haha vadå har du aldrig ätit omelett med gurka i??

2010-06-13 @ 17:14:12
URL: http://twiceas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0