Nyttigt, lätt och hemlagat...

Någon mer än jag som inte gillar att stå och laga mat i evigheter? Ja, det vill säga när man har en rastlös och hungrig tjej som hänger i ens byxben! Snabb mat är det bästa jag vet att laga på vardagarna till mig och Tyra! Och ännu bättre är det om allt bara kan slängas i en gryta så det reder sig själv. Tur är väl det att min bästis älskar soppa!
Så idag blev det just det, soppa! 20 min tog det och den blev skitgod! Nyttigt, lätt och hemlagat vad mer kan man begära?!

Tyra tyckte det var lite extra kul att äta soppa idag för det var "äppele" i, hon syftade alltså så de gröna ärtorna, sötnöt!

morot
potatis
färs (jag hade kycklingfärs idag)
vitlök
lök
ärtor
grönsaksbuljong

Allt i önskad mängd, gör storlek efter så lång tid du har på dig att koka det. Färsen slänger du i 10 min innan grönsakerna är klara och ärtorna 5 min innan grönsakerna är klara!


I Tyras soppa har jag i 2 klickar smör också...


Bästa maten till bästa tjejen som är så duktig på att äta själv nu, nästan inget spill!

 


Kommentarer
Postat av: Cicci

Lägg till lite kokbar creme fraiche så blir soppan supergod kan jag lova!

2010-05-07 @ 22:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0