Jag skryter lite, men ber om hjälp

Jag vet ju att måna gillar "barn-updates" så jag gör en om Tyra (till en början).


Tyra är djävulens barn. Nej förlåt jag börjar om. Tyra är 2,5 år men 3 års trotsen måste kickat in tidigt på henne för vissa dagar beter hon sig som jag vet inte vad. Hon prata så himla mycket och bra så vi blir förvånade (omgivningen också). Återberättar saker om förra året (!?!?!?!), hittar på egna texter till sånger och ritar nästan huvudfotingar nu! Hon kan ju som ni sett sin bokstav, T och vet alla sina namn (Tyra Cirkeline Carlsdotter Jenssen Rasin) och kan räkna till... 20 tror jag det var! Jag kan rotsätta att skriva massor om vad hon kan men det är inte det som detta blogg inlägg egentligen skall handla om! Utan det ska handla om potträning.

Tyra har länge varit redo, det har vi märkt. Men vi har varit för lata. Men när vi nu för en månad sedan började så har det inte varit några problem! Hon kissar på pottan och när hon märker att hon kissat på sig lite så springer hon till pottan med en gång! Allt går kanon (mest kanon utan trosor på)! Men nu, nu till nivå två i detta med pottan. Ska man börja med trosor och byxor, alltså fullmundering hemma i hemmet innan man börjar att gå ut utan bölja? Vad är bäst? Jag menar nån gång måste man ju sluta med blöja i vagnen osv.

HUR HAR NI GJORT!?

 

vanlig syn hos oss... bar rumpa


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vi började med pootträningen hemma i nån dag och sen på dagis och de funkade bra. Och sen efter de såg vi att blöjan var torr på natten så då tog vi nattblöjan me sen efter de var hon utan blöja ute för att inte bli förvirrad. Om du förstår :P Är dålig på att formulera hehe..



Men de bästa är om hon är van vid att vara utan blöja hemma och på natten så tycker ja ni kan skippa blöjan ute med så hon inte blir förvirrad.

2011-08-03 @ 23:47:47
URL: http://minbebis.com/blogg/rtdaludd
Postat av: Anonym

Kör på goding det är sommar! Vi körde kissa hemma sen hand duk i vagnen! Å reserv kläder 2 uppsättningar minst! Många kiss pauser i vägkanter men funkar super bra! Trosor är kanon att på peka att blöja har små bebisar bara Lilly :) Alice körde blöja med dockorna" å va stor tjej nu mamma"

2011-08-04 @ 07:56:01
Postat av: Anonym

Vi tog bort helt ifrån ena till andra dagen, Märta tycket det var bekvämt med blöjan länge. När vi är ute blir det att vi kissar och bajsar ibland på rätt konstiga ställen, men vi frågar då och då om hon behöver gå för när man leker och springer är det lätt att glömma.

2011-08-04 @ 16:25:18
URL: http://kaarinlinneamaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0