Förvärkar?

growingpeople.se;Förvärkar startar från olika håll i livmodern och sprider sig oregelbundet över den. Magen blir hård och putar ut, oftast utan att det känns något speciellt neråt underlivet.

Jaså? är det det jag känner då? Vaknade i natt av "mensväsk" och bara kände att BLÄ! inte nu, men det gick över....kom tillbaka och sena över igen, vaknade i morse av samma känsla men ändå annurlunda (se ovan). Tänkte att jag var bajsig (haha), tog min morgon bajs och kände fortfarande obehag!

Jag blir jävligt nojig nu, i och med att jag har fått tid för snitt så vill de ju att man inte ska ha typ ätit när man kommer upp, men nu åt jag på morgonen för att annars hade jag börjat må illa av det och då hade nog saken blivit ännu värre...
Dem på förlossningen sa att "- Kom in om du känner värkar eller om vattnet går "...ja men alltså, det känns ju mesigt att komma upp för förvärkar och bli hemskickad igen och de inte plockar ut bebisen, BAJS! jag vet inte alls hur det ska kännas, nu känns det typ inget fast nyss känndes det massor i jämförelse med nu...
Jag väntar och ser om det bli värre, så ringer jag upp... kan ju vara så att jag känner mig stressad över att det händer något annurlunda ocskå så jag känner ännu mer än vad det är.

Men ÄRLIGT! vad innebär förvärkar? det kan man ju fan få jättetidigt... vilken onödig sak som bara lurar en egenligen!

stanna där tills Janurari!

Kommentarer
Postat av: keffanna

Alltså, jag känner mig elak nu, men du kommer veta när de är på riktigt och inte. När jag fick värkar så fatta jag väl kanske inte de första halvtimman, timman. Men de är solkart när man tänker tillbaka på det. Förvärkarna känner man ju av nästan hela tiden som mensvärk. Värkarna känner du ingeting när dom int ehåller på, så du tror att du bara inbillat dig. Lycka till!!

2008-12-18 @ 10:42:06
URL: http://fikasugen.blogg.se/
Postat av: Jenny/Blackwinged

Jag hade knappt några förvärkar, i slutet var det lite sammandragningar som kändes något men var inte regelbundna. Man märker som sagt då det är på riktigt. :) Då gör det ont vad man än gör, fast med Embla gjorde det inte extremt ont men kom med 7-9 min mellanrum & jodå då var jag öppen 5-6 cm redan. :P Vill du klocka värkarna så finns en bra sida: http://www.varktimer.se

2008-12-18 @ 10:51:55
URL: http://blackwinged.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0