Många saker

Vilken sjukt jobbig natt!
Jag har vaknat av en miljon olika saker, huvudvärk, illamående, bebisen, kissenödig, förvärkar, kramp i ben och foglossningen, shit pommes vad trött jag var idag när jag vaknade, men nu är det lugnt.

Idag ska jag till min BM Ann, hon är toppen, jag ska fråga henne lite om det här med snitt, dem har ju sagt på förlossningen att om inte bebisen vänder sig så sitter mitt datum men om hon vänder sig så blir det vanlig förlossning...
Jag känner mig så sjukt kluven, jag kan vekligen inte förbereda mig på något...jag blir helt ärligt mentalt störd av att tänka fram och tillbaka och förbereda mig på båda alternativen!
Så jag ska fråga henne om jag får göra snitt i vilket fall...alltså om hon har vänt sig när jag kommer upp den 7:de, så jag inte blir hem skickad igen.

Nu är det inte mycket plats kvar där i magen längre, alla rörelser känns, speciellt dem som är mot mina inreorgan, ibland känns det som att bebisen är påväg ut genom rumpan...obehagligt! Jag är verkligen kissenödig hela tiden, hur mycket kiss kan man få in i en blåsa undrar jag?

Igår kväll satt jag och Carl och planerade in lite "aktiviteter" vi hade tänkt oss innan och efter jul, några gick i kras... typ som att åka till Stenungsund  på juldagen, vi får komma men dem vill inte att vi gör det, i all välmening dock!
Carls lilla mamma är rädd för att värkarna ska sätta igång och menar att jag måste ta det lugnt (tänk om hon visste att jag var ute och dansade i lördags), alla de andra släktingarna på Carls sidan instämmer och dem kommer till oss på lördag istället.
Vi satt även och plockade ut vilka bebiskläder vi ska ha med till BB, 2 set fick det bli, och sen ska vi bara packa ner våra hygienprudukter...vi kan ju inte slänga ner allt nu, för då kommer vi ju gå runt och lukta skunt de två sista veckorna här hemma.

Nu väntar ännu en tråkig dag i min lediga ensamnhet, som tur är lämnade jag disken igår så jag har något att göra idag + att kattens tassmärken ska bort från förstrerna så det ska jag ägna mig åt innan jag drar till Ann. Städa, det är det ända som finns att göra...måla också, men det ka jag inte göra förens ikväll.


Kommentarer
Postat av: Blackwinged/Jenny

Hehe, blir ju inte MER kiss i blåsan, mer tryck på den bara så det känns som att man är kissnödig hela tiden. :P Äh, tycker det är bullshit att man ska ta det lugnt. ;) Jag sprang runt i Gbg nån dag innan BF, inga värkar för det! :P Inte speciellt stor chans att förlossningen sätter igång innan BF ändå, de allra flesta förstföderskor går ju i snitt 8 dagar över tiden.

2008-12-22 @ 13:14:38
URL: http://blackwinged.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0